Tuesday, June 3, 2008

GUNA KESEMPATAN PERGOLAKAN UMNO UNTUK LEBAR PENGARUH

BESERI - Ketua Dewan Pemuda PAS Perlis, Ustaz Ya’akub Abu Seman menyeru setiap ahli PAS menggunakan kesempatan pergolakan yang berlaku di dalam Umno untuk melebarkan pengaruh di kalangan masyarakat.

Katanya, suasana yang ada sekarang memberikan kelebihan kepada parti-parti pembangkang khususnya PAS untuk mendampigni masyarakat dan memberitahu mereka bahawa Umno bukan lagi parti yang relevan untuk memerintah negara ini.

“Rakyat perlu tahu Umno sebagia parti yang menunjangi Barisan Nasional sedang menghadapi krisis di peringkat nasional mahupun di negeri Perlis ini sendiri. Di Perlis sendiripun Umno tak bersatu. Mereka masih bercelaru apabila selepas pilihanraya baru-baru ini berlaku pertukaran Menteri Besar yang kini masih tercari-cari pengaruhnya.

“Mana tidaknya, dia bukan ada jawatan di Umno pusat, Ketua Bahagian Umno pun tidak bahkan dia juga tak pegang Pengerusi Perhubungan Umno negeri yang kini masih disandang Shahidan Kassim,” katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Dewan Pemuda PAS Padang Besar kali ke 12 di Sekolah Rendah Islam At-Taqwa dekat sini baru-baru ini.

Justeru katanya, peluang yang ada ini perlu dipergunakan dengan sebaiknya dan setiap pendokong PAS tidak boleh duduk diam memerhatikan sahaja keadaan yang berlaku.

“Inilah masanya untuk kita bekerja. Jangan duduk saja. Peluang sebegini bukannya datang selalu, payah kita nak jumpa keadaan macam ni.

“Para pemuda PAS juga harus bekerja terus menarik sokongan golongan muda kepada PAS. Kekalkan momentum sokongan orang muda terhadap PAS seperti dalam pilihanraya baru-baru ini ," katanya lagi

No comments: