Tuesday, June 3, 2008

AMK Perlis tak terjejas dengan kemasukan bekas ketua ke dalam Umno

Oleh Bashir Ishak

KANGAR, 31 Mei (Hrkh)- Angkatan Muda KeADILan (AMK) Perlis tidak terjejas dengan kemasukan bekas ketua merka, Ahmad Daud Che Abdul Ghani ke dalam Umno bersama-sama bekas ketua AMK Pusat Ezam Mohd Noor.


Ketua AMK Perlis, Zamri Sapar dalam kenyataan medianya menegaskan bahawa kemasukan Ahmad Daud kedalam Umno tidak memberi sebarang kesan kepada perkembangan positif pergerakan AMK di negeri ini.


"Bahkan tiada seorang pun di kalangan ahli AMK di Perlis yang turut mengikut jejak langkah beliau memandangkan ketika beliau diberi tanggungjawab sebagai Ketua AMK Perlis sehingga tahun 2004 pun, beliaugagal membentuk jawatankuasa AMK Negeri Perlis. Dengan kata lain, beliau tidak mempunyai pengikut," katanya.


Selain itu menurutnya, AMK Perlis kini sedang giat menerima kemasukan ramai ahli baru sejak pilihanrayaumum 8 Mac yang lepas di mana keahliannya merangkumi ketiga-tiga bahagian di Perlis dan terdiri daripada pelbagai kaum termasuk Melayu, Cina, India dan keturunan Thai.


"Di samping itu, Ahmad Daud juga telah lama meninggalkan KeADILan kerana mengikut Ezam dan dengan itu kami mengucapkan semoga beliau berjaya dalam Umno yang semakin nazak sekarang," ujarnya lagi.

No comments: