Friday, May 29, 2009

Lidah Pengerusi SPR boleh melucutkan Aqidah

Petikan dari Tranungkite

"Cakap seseorang dapat menggambarkan ketaqwaan dan berimanya seseorang kepada Allah dan Islam. Malayasiakini  May 28, 09 1:43pm memaparkan tajuk 
EC chief: No more deaths please ... (rujuk: http://www.malaysiakini.com/news/105295 )  
sambil membuat saranan agar pihak parti yang bertanding dalam pilihanraya mesti memastikan calon-calon mereka yang benar-benar sihat walafiat. 
Supaya tidak berlaku lagi kematian bagi mengelakan terlalu kerap PRK berulang.

SubhanaAllah – semoga Allah memberi hidayah dan petunjuk kepada gulungan ini untuk segera kembali ke jalan yang lurus dan benar.  Sejak kebelakangan ini begitu ramai umat Islam Melayu telah berani mempertikaikan qada’ dan qadar serta hukum-hukum Allah.
 
Terbaharu ialah Abdul Aziz Yusof Pengerusi SPR membuat kenyataan tersebut, tidakkah beliau sedar bahawa ajal maut ditangan Allah , sihat atau tidak tidak boleh menjadi kayu pengukur untuk kematian. Bertaubatlah.
 
Sebagai peringatan mari kita lihah beberpa tokoh dan ahli politik yang sering mempertikaikan kewibaan Islam sedang mereka mengaku Islam.
 
Di Bukit Gantang seorang pemimpin tertinggi UMNO mengeluarkan kata-kata “... saya tidak tahu apa akan berlaku terhadap keamanan negara  jika PAS memerintah dan melaksanakan perundangan Islam...”
 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri menolak hukum undang-undang Islam sebagai tidak sejagat dan terkini.
 
Bekas Menteri wanita yang juga bergiat dengan Sister in Islam mempertikaikan kenapa hanya lelaki sahaja boleh kahwin lebih dari satu dan beliau juga pernah mencadangkan satu kempen satu suami satu isteri.
 
Seorang Menteri Wanita bertraf ustazah mengharuskan pelacuran kerana desakan hidup, lupakan beliau kita membunyai baitulmal yang terkaya untuk mengatasi masalah ini. Beliau juga mempertakaikan hukum hudud dalam kes mencuri.
 
Sekarang ini terdapat pula ramai ulama dan mufti bisu yang dah tidak berani mengegurkan kemungkaran walaupun seketika dulu dialah juara mempertahankan Agama dan aqidah orang-orang Islam.
 
Mantan Menteri Agama tidak segan silu dalam majlis di PRK Bukit Gantang bersama menonton terian lucah gadis-gadis separuh bogel.

No comments: