Friday, January 23, 2009

Komen Pj Perlis atas kemenangan PRK KT

KANGAR - Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz hashim Jasin merakamkan ucapan tahniah di atas kemenangan calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endut dalam Pilihanraya Kecil Parlimen P036 Kuala Terengganu baru-baru ini.

Dengan melahirkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT, beliau menyifatkan kemenangan ini memberi makna bahawa PAS/Pakatan Rakyat semakin diterima oleh masyarakat berbilang kaum di negara ini.

"Ini juga membuktikan bahawa pengaruh Barisan Nasional (BN) terus merosot di kaca mata rakyat dan akan terus merosot sehinggakan mereka akan lenyap dari arena politik tanahair.

"Bagi saya, rakyat semakin mahukan perubahan dan kan terus menerus berubah. Ini adalah satu bentuk perubah
an yang akan diterima oleh seluruh rakyat di negara ini," ujarnya.

Katanya lagi, walaupun BN akan mula menyusun pelbagai strategi baru selepas ini, kekalah di dalam pilihanraya kecil ini akan menyebabkan luka mereka semakin parah.

"Saya yakin rakyat sudah matang dengan sepak-terajang politik di dalam negara ini dan akan terus menolak BN pada masa kan datang.

"Saya ucapkan terima kasih kepada semua khususnya jentera PAS dari Perlis yang telah berkorban masa, tenaga dan wang ringgit menyahut seruan PAS untuk sama-sama membantu dalam pilihanraya kecil tersebut," katanya.


No comments: